Με το “Νέο Δρόμο του Μεταξιού”, την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, την ανάπτυξη της κρουαζιέρας (με στόχευση στην αγορά της Κίνας), την επένδυση της Fosun στο Ελληνικό, τη Folli Follie κ.α., η Κίνα ρίχνει τα δίχτυα της και στην ελληνική start-up αγορά. Το κλειδί είναι ο τουρισμός, μιας και τα επόμενα χρόνια υπολογίζεται πως η Ελλάδα θα μπορέσει να προσελκύσει 1,5 εκατ. Κινέζους τουρίστες, το δεκαπλάσιο απ’ ότι ισχύει σήμερα.
Μια νέα καινοτόμος εταιρεία, η Toorbee που την έχουν ιδρύσει δύο αδέρφια, ο Γιώργος και Νίκος Παπαχρήστος, είδε την ευκαιρία πίσω από την έκρηξη του κινεζικού τουρισμού. Η start up δημιούργησε μια πλατφόρμα που παρέχει B2B υπηρεσίες και σκοπό έχει να αποτελέσει τη «γέφυρα» μεταξύ μεγάλων online travel agents της Κίνας και τουριστικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα και την Ευρώπη.Με στόχο να αποτελέσει τη «γέφυρα» μεταξύ μεγάλων online travel agents της Κίνας και μικρών και μεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων της Ευρώπης, και έχοντας ως αφετηρία την Ελλάδα, ξεκίνησε τη λειτουργία της η Toorbee, η πρώτη ελληνική start-up παροχής εξειδικευμένων B2B υπηρεσιών στο χώρο του τουρισμού.
Η Toorbee μέσα από συνεργασίες με μικρές και μεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις, έχει συνδεθεί και ήδη παρέχει σε μεγάλους online travel agents της Κίνας τη διανομή “in-destination” υπηρεσιών σε δημοφιλείς προορισμούς της Ελλάδας και της Ευρώπης. Οι υπηρεσίες περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, μεταφορά, ξενάγηση, ημερήσιες εκδρομές, εστίαση, παροχή εκπτωτικών κουπονιών για αγορές κά.
Η αρχική επένδυση για τη δημιουργία της πλατφόρμας έγινε με ίδιους πόρους, σε συνδυασμό με ένα angel investment από υψηλό στέλεχος της Baidu στην Κίνα. Ωστόσο, στη συνέχεια, η Toorbee άντλησε κεφάλαια ύψους 350 χιλ. ευρώ από επενδυτές προερχόμενους από την Κίνα, τη Ρωσία, την Ευρώπη, Βραζιλία και την Ελλάδα, ενώ ετοιμάζεται για έναν ακόμη γύρο χρηματοδότησης από venture capital funds, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.
Παράλληλα, και πέρα από τη διανομή, η Toorbee μέσα από τις μοναδικές τεχνολογικές λύσεις που αναπτύσσει, προσφέρει σε αυτές τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις τη δυνατότητα να προχωρήσουν στη δημιουργία στοχευμένου οπτικοακουστικού υλικού για τις υπηρεσίες τους, με πολύ χαμηλό κόστος. «Ο Κινέζος ταξιδιώτης θέλει πολύ να δοκιμάσει νέα πράγματα και νέες εμπειρίες, ως ο μεγαλύτερος spender στον κόσμο, αλλά πρέπει πρώτα να ενημερωθεί, να καταλάβει ποια είναι η προσφερόμενη υπηρεσία» αναφέρει στο κρατικό Κινεζικό πρακτορείο Xinhua, ο ένας εκ των δύο ιδρυτών και CEO της Toorbee, Γιώργος Παπαχρήστος. «Το πρόβλημα αυτό λύνεται μεσα απο τα συστήματα της Toorbee με τη δημιουργία εξαιρετικού γραπτού, οπτικού και ηχητικού localized content, το οποίο αυξάνει κατα πολύ το conversion και τις πωλήσεις ».
«Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και των προϊόντων αποτελεί για μας τη βασική προϋπόθεση για την επιλογή των συνεργατών μας», αναφέρει ο συνιδρυτής της Toorbee, Νίκος Παπαχρήστος. «Ασφαλώς η ελληνική αγορά αποτελεί τη βασική μας προτεραιότητα, αλλά υπάρχει πρόβλεψη για κάλυψη αναγκών στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου και της Ευρώπης», τονίζει ο Νίκος Παπαχρήστος, συμπληρώνοντας ότι «η εταιρεία δουλεύει προς την κατεύθυνση αυτή, έχοντας ήδη συνεργασίες με ταξιδιωτικές εταιρείες από άλλες πέντε ευρωπαικές χώρες».
Τονίζεται ότι η Toorbee έχει προχωρήσει ήδη σε συνεργασία με μεγάλους online travel agents της ηπειρωτικής Κίνας και του Χονγκ Κονγκ στοχεύοντας να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες των Κινέζων τουριστών. Σύμφωνα με τον Νίκο Παπαχρήστο, «υπάρχουν μεγάλα περιθώρια για την παροχή εξιδεικευμένων και ποιοτικών τουριστικών υπηρεσιών σε μια αγορά, όπως η κινεζική, που αναμένεται να γιγαντωθεί μέσα στα επόμενα χρόνια». Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις από την κινεζική πλευρά, ο αριθμός των Κινέζων τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα σε ετήσια βάση μπορεί να αυξηθεί από τους 150.000 στους 1.500.000 τουρίστες μέσα στην επόμενη πενταετία. «Ήδη από το 2015, οι Κινέζοι τουρίστες ξεπεράσαν σε αφίξεις στην Ευρώπη τους Αμερικάνους και αποτελούν τη μεγαλύτερη αγορά, με τη μεγαλύτερη κατα κεφαλήν δαπάνη. Για να μπορέσει όμως κάποιος να πάρει κομμάτι αυτής της πίτας, πρέπει να προσαρμοστεί στα δεδομένα των συγκεκριμένων καταναλωτών» σχολιάζει ο Γιώργος Παπαχρήστος.
Πηγή: iefimerida.gr